Monday, November 12, 2007

Pelaburan Saham Kambing 1 lot/RM550..untung dapat RM200 setiap 2 bulan. YANG MERAGUKAN - Bantahan Dari Penternak JUTAWANTANI

Syarikat Tersebut mempelawa anda menyertai perniagaan ternakan kambing secara perkongsian. Anda hanya perlu membeli kambing mengikut kemampuan anda. Satu perjanjian akan dibuat dan ditandatangani yang mana anda bersetuju menyerahkan sepenuh kuasa kepada Syarikat untuk menternak, membeli semula dan memasarkan @ menjual kambing tersebut. Pembeli akan diberi sijil pemilikan.

Syarikat akan memberikan keuntungan hasil dari penjualan selepas 60 hari kepada anda bagi setiap ekor kambing yang anda beli.

CONTOH :
RM 550.00 =Harga Belian Seekor Kambing
SELEPAS 60 HARI RM 900.00 =Harga Kambing Dijual
RM 150.00 =(Tolak) Kos Penjagaan
RM 750.00 =Untung Kasar
RM 550.00 =(Tolak) Modal – Akan Digantikan Dengan Kambing Baru
RM 200.00 =Untung Bersih *(Harus Di ingat Menetapkan kn Keuntungan itu HARAM dlm Islam)

* Dibayar Setiap 2 Bulan @ 60 Hari * Tertakluk Pada Perjanjian

PROSES SELEPAS 2 BULAN :
• Syarikat Akan Membeli Semula Kambing Tersebut Dengan Harga RM 900.00
• RM 150.00 Akan Di Potong Dari Pembelian Semula Ini Untuk Kos Penjagaan.
• RM 550.00 ( Modal ) Juga Akan Di Tolak Jika Pembeli Tidak Menarik Diri & Syarikat Akan Menggantikan Dengan Kambing Yang Baru.
• Pembeli Akan Menerima Baki Bersih RM200.00

PROSES PEMBAYARAN & PENARIKAN DIRI :
• Pembeli Akan Menerima Cek Sebanyak RM200.00 Dalam Tempoh 7 Hari Selepas Pembelian Semula.
• Jika Ada Penarikan Diri Oleh Pembeli, Cek Sebanyak RM750.00 Akan Diberikan. (Modal + Untung)
• Penarikan Diri Perlu Dibuat Dengan Bertulis Sebulan Sebelum Tarikh Tamat.
• Pembeli Perlu Menyerahkan Sijil Pemilikan Dan Salinan Kad Pengenalan.

Apakah tujuan syarikat ini dgn mengambil deposit orang ramai untuk melabur dlm syarikat nya?Ada byk keraguan di sini.Yang pelik org kita terlalu mudah percaya.Kandang dan Kambing yg mereka ada meragukan.Kepada penternak sedia ada mari kita bergabung dgn kekuatan yg sedia ada dlm blog jutawantani untuk tidak mengelirukan org ramai dlm pelaburan kambing ini.Kita tidak mahu ada org mahu mengambil kesempatan di atas saranan kerajaan dlm pertanian ini ..Lebih2 lagi bila mendengar PERTANIAN ADALAH PERNIAGAAN..MARI NYATAKAN BANTAHAN ANDA. Ada perancangan untuk menghantar aduan kepada Bank Negara Malaysia Dan juga Pusat Keselamatan Siber.

2 comments:

Unknown said...

Kiranya terdapat bukti kukuh,adalah lebih baik dilaporkan pada pihak berwajib.

me said...

Salam...maaf yek..kalo tk silap sy..itu hanya lah cth..sy rs awk kena bc btul2 perjanjian yg telah diaorg tetap kan..sy rs explaination nie tk lengkap..setahu sy keuntungan tue dia bg ke atas brapa harga kambing yg akan dijual..kalo harga kambing yg dijual naik maka untung yg didapat lg tinggi n kalo harga kambing jatuh n the keuntungan yg kita dpt pun sket lh...sy rs kiter tk leh blame melulu n kita kene kaji dulu..ok..kalo btul2 pelaburan nit tk sah kita cr bukti nyer k.